
Kde se berou data o firmách?
Data v B2B obchodu a marketingu. Kde se data berou? Mají tyto data šanci na úspěch?
Kde se berou data o firmách? Kde k nim přicházíte?
Firmy například mají ze zákona povinnost zveřejňovat výsledky podnikání do obchodního rejstříku. V úplném základu se v státním či živnostenském rejstříku nachází každá firma v republice. To jsou regulatorní data.
Dále jsou prezentační data, která si firmy vytvářejí samy o sobě s cílem o sobě dát vědět na internetu. Například údaje z katalogů či z webových stránek firem.
A nakonec vznikají komplexní data, které jsou výsledek syntézy různých informací. Například pokud víte, že v předchozích letech firmy rostl obrat a zároveň se měnila prezentace firmy, můžeme vydedukovat, že firma měnila směr podnikání a místo prodeje polovodičů se teď věnuje elektrotechnickým servisům.
Data jsou investigativní práce. Jak u nás, tak ve firmách
Data jsou často nestrukturovaná nebo jenom polostrukturovaná. Například webové stránky firem, veřejné zakázky, veřejné smlouvy a podobně.
Pokud prodáváte polovodičové součástky, tak pro škálování prodeje vás budou zajímat podobné firmy jako ty, které už jsou vašimi zákazníky dneska. Pro identifikaci je výhodné dívat se na obory podnikání, typy zaměstnanců, procházet weby společností a podobně.
Z naší databáze firem je na základě identifikovaných společných znaků možné vzít si jenom ty firmy, které mají co nejvíc společného s vašimi potenciálními zákazníky.
Mají firemní data šanci na úspěch?
Integrujte komunikační strategii. Analýza 29 000 telemarketingových hovorů ukázala, že k vytvoření nové příležitosti bylo potřeba v průměru 80 hovorů. Míra úspěšnosti se v jednotlivých odvětvích značně liší, takže se vyplatí analyzovat míru konverze hovorů v kontextu vašeho týmu a vašich cílů.
- Vyzbrojte svůj tým jasnými a výstižnými informacemi o produktu nebo kampani, kterou propagujete.
- Stejně jako byste si napřed zjistili dostupné informace o klientovi, než se vydáte na osobní schůzku, také váš telemarketingový tým by měl být informován o každé nové příležitosti.