10 Tipů pro ještě Úspěšnější Telemarketingovou Kampaň pro 21. století

27.03.2020

Buďme upřímní, když většina z nás pomyslí na telemarketing, tak si vybavíme ty otravné telefonáty s někým, kdo se vám snaží prodat něco, o co nemáte vůbec zájem.

Efektivní B2B telemarketing však nemůže být více od pravdy.

1. VÁŠ TÝM MUSÍ CHÁPAT SVOJI HODNOTU.

  • Dobře prozkoumaný a dobře naplánovaný telemarketing B2B je jednou z nejúčinnějších marketingových aktivit, které může společnost dělat a je široce využíván podniky různých velikostí.
  • Z nedávné studie 200 obchodních manažerů vyšlo, že telemarketingové hovory byly zvoleny jako jedním z nejméně otravné formy reklamy, zatímco 90% marketingových manažerů řeklo, že B2B telemarketing byl buď efektivní, nebo dokonce velice úspěšný pro jejich podnikání.

2. UJISTĚTE SE, ŽE VAŠE DATABÁZE FIREM OBSAHUJÍ KVALITNÍ A ČISTÉ DATA.

  • Nikdy nepodceňujte hodnotu čistých, aktuálních a cílených databází firem, sestavených na míru nejen pro vaše podnikání, ale na konkrétní kampaň.
  • Na úrovni klienta hrajete o relevantní kontakt, interně o co nejmenší náklady na nerelevantní volání tam, kde to vůbec nedává smysl.

3. VYPRACUJTE SI REALISTICKÉ CÍLE A JASNÝ POSTUP.

  • Vytvořte jasnou strukturu pro vaši kampaň a stanovte si cíle pro každou výzvu, která vyvrcholí konečným výsledkem (meeting / prodej / atd.)
  • Řím také nebyl postaven za den, a ani od vašich telemarketérů se neočekává, že zprostředkující obchod roku jediným telefonátem.

4. POCHOPTE, ŽE DOBRÝ TELEMARKETING NĚJAKOU DOBU TRVÁ.

  • Analýza 29 000 telemarketingových hovorů ukázala, že k vytvoření nové příležitosti bylo potřeba v průměru 80 hovorů. Míra úspěšnosti se v jednotlivých odvětvích značně liší, takže se vyplatí analyzovat míru konverze hovorů v kontextu vašeho týmu a vašich cílů.

5. INTEGRUJTE KOMUNIKAČNÍ STRATEGII.

  • Nepřemýšlejte o svojí telemarketingové kampani izolovaně, ale integrujte ji jako součást vícekanálového přístupu k dosažení konečného cíle (telefonát, email, telefonát atd.).

6. SPOLUPRACUJTE.

  • Outsourcing vašich obchodních požadavků na telemarketing může uvolnit cenný čas pro váš prodejní tým a pomoci zajistit, že žádný obchod nepřeklouzne přes vaši síť.

7. UMOŽNĚTE SVÉMU TÝMU INOVOVAT A IMPROVIZOVAT.

  • Často je cennější dát svému týmu sadu klíčových bodů, které musí pokrýt v každé konverzaci (což jim umožní přizpůsobit si hřiště, jak uznají za vhodné), než trvat na skriptovaných konverzacích.
  • Mikro-řízení konverzace vašeho týmu může omezit vztah a autenticitu a může vést k dojmu, že vaše společnost postrádá osobní kontakt a skutečný zájem o problémy dané společnosti.

8. ZNALOSTI JSOU NENAHRADITELNÉ.

  • Vyzbrojte svůj tým jasnými a výstižnými informacemi o produktu nebo kampani, kterou propagujete.
  • Stejně jako byste si napřed zjistili dostupné informace o klientovi, než se vydáte na osobní schůzku, také váš telemarketingový tým by měl být informován o každé nové příležitosti.
  • Ujistěte se, že vaše databáze firem jsou dostatečně podrobné, aby vám tyto informace nikdy neunikli.

9. MĚŇTE ČASY NAVOLÁVANÍ

  • Nejúspěšnější obchodníci často volají i mimo běžnou pracovní dobu 09-17. Ranní a večerní hovory mohou mít za následek snadnější přístup k těm, s nimiž chcete mluvit.

10. NENECHTE SVŮJ TEAM MYSLET NEBO JEDNAT JAKO B2C PRODEJCI

  • Strukturovaný, personalizovaný a profesionální přístup ke každému hovoru bude mít s největší pravděpodobností pozitivní vnímání na straně potenciálního klienta.
  • V nedávném průzkumu B2B, 31% dotázaných cituje telemarketing jako jejich nejúčinnější kanál pro generování leadů, napřed se dostali pouze e-maily (42%) a osobní schůzky (35%).

V SOUHRNU:

  • Pečlivě plánujte.
  • Zaobstarejte si kvalitní databázi.
  • Nastavte si realistické cíle.
  • Povzbuďte svůj tým.
  • Zajistěte, aby váš tým porozuměl hodnotě své role.