10 Tipů pro ještě Úspěšnější Telemarketingovou Kampaň pro 21. století
27.03.2020
Buďme upřímní, když většina z nás pomyslí
na telemarketing, tak si vybavíme ty otravné telefonáty s někým, kdo se vám
snaží prodat něco, o co nemáte vůbec zájem.
Efektivní B2B telemarketing však nemůže být více od pravdy.
1. VÁŠ TÝM MUSÍ CHÁPAT SVOJI HODNOTU.
- Dobře prozkoumaný a dobře naplánovaný telemarketing B2B je jednou z nejúčinnějších marketingových aktivit, které může společnost dělat a je široce využíván podniky různých velikostí.
- Z nedávné studie 200 obchodních manažerů vyšlo, že telemarketingové hovory byly zvoleny jako jedním z nejméně otravné formy reklamy, zatímco 90% marketingových manažerů řeklo, že B2B telemarketing byl buď efektivní, nebo dokonce velice úspěšný pro jejich podnikání.
2. UJISTĚTE SE, ŽE VAŠE DATABÁZE FIREM OBSAHUJÍ KVALITNÍ A ČISTÉ DATA.
- Nikdy nepodceňujte hodnotu čistých, aktuálních a cílených databází firem, sestavených na míru nejen pro vaše podnikání, ale na konkrétní kampaň.
- Na úrovni klienta hrajete o relevantní kontakt, interně o co nejmenší náklady na nerelevantní volání tam, kde to vůbec nedává smysl.
3. VYPRACUJTE SI REALISTICKÉ CÍLE A JASNÝ POSTUP.
- Vytvořte jasnou strukturu pro vaši kampaň a stanovte si cíle pro každou výzvu, která vyvrcholí konečným výsledkem (meeting / prodej / atd.)
- Řím také nebyl postaven za den, a ani od vašich telemarketérů se neočekává, že zprostředkující obchod roku jediným telefonátem.
4. POCHOPTE, ŽE DOBRÝ TELEMARKETING NĚJAKOU DOBU TRVÁ.
- Analýza 29 000 telemarketingových hovorů ukázala, že k vytvoření nové příležitosti bylo potřeba v průměru 80 hovorů. Míra úspěšnosti se v jednotlivých odvětvích značně liší, takže se vyplatí analyzovat míru konverze hovorů v kontextu vašeho týmu a vašich cílů.
5. INTEGRUJTE KOMUNIKAČNÍ STRATEGII.
- Nepřemýšlejte o svojí telemarketingové kampani izolovaně, ale integrujte ji jako součást vícekanálového přístupu k dosažení konečného cíle (telefonát, email, telefonát atd.).
6. SPOLUPRACUJTE.
- Outsourcing vašich obchodních požadavků na telemarketing může uvolnit cenný čas pro váš prodejní tým a pomoci zajistit, že žádný obchod nepřeklouzne přes vaši síť.
7. UMOŽNĚTE SVÉMU TÝMU INOVOVAT A IMPROVIZOVAT.
- Často je cennější dát svému týmu sadu klíčových bodů, které musí pokrýt v každé konverzaci (což jim umožní přizpůsobit si hřiště, jak uznají za vhodné), než trvat na skriptovaných konverzacích.
- Mikro-řízení konverzace vašeho týmu může omezit vztah a autenticitu a může vést k dojmu, že vaše společnost postrádá osobní kontakt a skutečný zájem o problémy dané společnosti.
8. ZNALOSTI JSOU NENAHRADITELNÉ.
- Vyzbrojte svůj tým jasnými a výstižnými informacemi o produktu nebo kampani, kterou propagujete.
- Stejně jako byste si napřed zjistili dostupné informace o klientovi, než se vydáte na osobní schůzku, také váš telemarketingový tým by měl být informován o každé nové příležitosti.
- Ujistěte se, že vaše databáze firem jsou dostatečně podrobné, aby vám tyto informace nikdy neunikli.
9. MĚŇTE ČASY NAVOLÁVANÍ
- Nejúspěšnější obchodníci často volají i mimo běžnou pracovní dobu 09-17. Ranní a večerní hovory mohou mít za následek snadnější přístup k těm, s nimiž chcete mluvit.
10. NENECHTE SVŮJ TEAM MYSLET NEBO JEDNAT JAKO B2C PRODEJCI
- Strukturovaný, personalizovaný a profesionální přístup ke každému hovoru bude mít s největší pravděpodobností pozitivní vnímání na straně potenciálního klienta.
- V nedávném průzkumu B2B, 31% dotázaných cituje telemarketing jako jejich nejúčinnější kanál pro generování leadů, napřed se dostali pouze e-maily (42%) a osobní schůzky (35%).
V SOUHRNU:
- Pečlivě plánujte.
- Zaobstarejte si kvalitní databázi.
- Nastavte si realistické cíle.
- Povzbuďte svůj tým.
- Zajistěte, aby váš tým porozuměl hodnotě své role.